Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

vrijdag 10 april 2015

Goede dingen, mensen, berichten

Ze komen echt in veelvoud op ons pad, die goede 'dingen'. Niet over alles zal ik uitgebreid verslag doen, dat is zelfs te veel voor hier. Maar dat er mooie dingen gebeuren is toch wel noemenswaardig. De dip die ik vorige week en begin van deze week nog als weer zeer pittig ervaren heb, heeft me niet zo van mijn stuk gebracht als eerder dit jaar wel het geval was. Ik moet ook wel zeggen dat ik telkens vaker door heb, dat een dip gepaard gaat met twijfels of iets niet durven ondernemen. Daar heb ik deze week een paar stevige stappen in gezet. En dat voelt goed. Wat zoveel betekend als dat ik concreet bezig ben mezelf neer te zetten als ondernemer. Wat? als ondernemer?? ja als ondernemer. Ik begin telkens meer door te krijgen dat het misschien wel het leukste is om te doen. Nu ik iets heb gevonden waar ik in geloof, kan ik het ook verkopen, dus begin ik mezelf meer te zien als ondernemer.
Bij ondernemen, hoort netwerken en dan ontdek ik ineens, wat ik een mooi en gevarieerd netwerk in de afgelopen jaren om mij heen heb gekregen. Zo in de schoot geworpen, zonder er veel moeite voor te doen. Of misschien ook wel, maar het voelde niet als moeite. Ik voel me er in elk geval gezegend mee.
Het is ook op het moment wel heel mooi dat ik mijn eigen agenda geheel naar eigen inzicht kan plannen. Hooguit de schooltijden van Lars waar ik rekening mee moet houden, maar meer dan dat is er weinig dat mij belemmerd om te ondernemen wat ik wil. Zo zoek ik veel mensen op, vriendinnen over het algemeen om weer eens even lekker bij te kletsen en uit te wisselen wat de processen in onze levens gebracht hebben. Ik leer er veel van, vooral over mezelf en dat ik definitief niet meer degene ben die ik tot voor kort wel was. Dat ik tegelijk meer mezelf ben dan ik was. Dat is met recht een goed ding en een hele overwinning.

Een ander mooi ding, een mooi bericht is dit

Wil je meer lezen over het festival kijk dan hier:
www.dedagvandelen.nl
Wat het belangrijkste is om te weten, is dat ik daar ook ben met de SuperMirthe's Lichtpuntjes!

Geen opmerkingen: