Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

maandag 23 maart 2015

Rijkdom

Er is niet veel nodig om mij blij te maken. Klinkt gek misschien, maar ja, dat zij dan zo. Ik heb veel om dankbaar voor te zijn. De vele lieve mensen om mij heen. Die elk op een eigen manier laten weten klaar voor ons te staan. Een luisterend oor of een berichtje, een hart onder de riem.
Zo wordt het kaarsen maken aan alle kanten gesponsord. Een flinke partij aan kaarsvet werd aangeleverd, omdat het niet mooi blijkt te zijn, als kaarsen van verschillende lengtes in het restaurant staan. En dus alles in eens wordt vervangen, inclusief kaarsen die nog zeker 20 branduren te gaan hebben. Dat levert een overschot op, waar ik dan wel mee uit de voeten kan.
Vervolgens is degene die me dit bracht, verder gegaan met het zoeken naar middelen om mijn kaarsen fabriek draaiende te houden. En zo kwamen er ook mallen deze kant op, met nog meer benodigdheden, zoals lontjes, voor de drijfkaarsjes. Met als resultaat dat ik nu ook deze kaarsen kan maken.

Maar dan is het nog niet klaar, want ik kleur de kaarsen met wasco. Dat smelt ik mee in het kaarsvet en zo ontstaan de meest mooie kleuren, waar ik heel vrolijk van wordt als ik er naar kijk. Nou is het zo, dat het wasco dat ik nog in de kast had liggen, bijna op is. Het is een verzameling van jaren, die tijdens de ziekte periode van Mirthe verdubbelde. Aangezien ik het niet zo vaak gebruik, lag het mij in de weg. De ontdekking dat het voor dit doel gebruikt kan worden, vind ik geweldig. Maar ja, zoals gezegd, de wasco is bijna op...en dan? het kaarsvet is nog lang niet op, kan zelfs zo weer aangevuld worden. Een oproep op facebook leverde dit op, van een anonieme gever.
Het hoeft geen nieuwe te zijn, maar mocht jij nou ook nog een stapeltje wasco hebben waar niks mee gebeurt: denk dan even aan mij! Ik gebruik het liefst de vrolijke kleuren, zodat ik blij word van wat ik maak.

Geen opmerkingen: