Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

dinsdag 25 augustus 2015

in bedrijf

Het lijkt buiten wel herfst. Het is al voor de zoveelste keer herfst, om van het weekend weer zomer te worden... raar weer. Binnen is het herfstig actief. Ik weet niet wat je je daarbij kan voorstellen, dus een kleine schets.
Ik zit aan tafel, onze eetkamertafel. De ene helft is ingenomen door de laptop en wat papieren, glas drinken ernaast. De andere helft is bezaaid met werkzaamheden: kookplaatje, ranjablikken gevuld met gekleurd kaarsvet, mallen die klaar staan om verder gevuld te worden, een bord om de kaarsrestanten in stukken te hakken (anders past het niet in het blik) en de rest is overbodige rotzooi wat niets te maken heeft met de huidige werkzaamheden. Dit is mijn werk, mijn bedrijf (ik moest het 'je' ervan afhalen zei de ondernemerscoach, geen bedrijfje meer...), het is mijn heden en mijn toekomst. Werk genoeg, kleine stappen en grote plannen. Het past perfect bij het winderige, natte herfstweer. Wat heerlijk om je eigen werk te kunnen doen op je eigen tijd, aan de keukentafel nog wel.

Geen opmerkingen: