Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

vrijdag 26 juni 2015

Stralend middelpunt

Wie een eigen bedrijfje begint, moet investeren. Daar is geen ontkomen aan, dat weet iedereen. Tijd en energie in elk geval, zonder dat komt er niks van de grond of uit je handen natuurlijk. Dat ik alle investeringen zo laag mogelijk wil houden staat voorop, hoe lager de kosten, hoe vriendelijker het prijsje voor de Lichtpuntjes kan zijn. Daar heeft iedereen baat bij, lijkt mij. Maar om de kwaliteit zo goed mogelijk te kunnen garanderen, is het wel handig om toch investeringen te doen in kwaliteitsmateriaal. En als ik dat dan doe, doe ik dat bij voorkeur goed, gericht op groei, gericht op productie, gericht op veel werk ;)
Gericht op Lichtpuntjes die goed stralen en schijnen. Een Lichtpuntje zonder lont is niks, een Lichtpuntje met een slecht lont is een teleurstelling. Een Lichtpuntje met een mooie vlam is een stralend middelpunt!


Geen opmerkingen: