Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

maandag 1 december 2014

December...!

Tja wat kan ik vertellen. Het is een rotweek, dat is het. Al de hele week beloof ik Lars te helpen met zijn taak als hulpsint. Ik kan me er maar moeilijk toe zetten. Het is zo dubbel. Hem gun ik een leuke sintviering, maar kan ik niet even weg kruipen tot de feestdagen voorbij zijn?
December...wie heeft er verzonnen om alle gezellige dagen in één maand te proppen? Ontkomen doen we er niet aan, meteen maar door de bittere pil en er het beste van maken.
Ondertussen de zinnen verzetten, met kaarsen maken, therapie-aan-huis activiteiten (blaren op de handen en spierpijn in de armen en schouders...maar ik kan kloven, had ik geen idee van! Chris wordt al bang van me...) en lezen in een verhaal dat ik al vaker gelezen heb, maar elke keer lees ik het weer anders. De stam van de holebeer, 6 delen lang (of waren het er 7?), elk  deel ongeveer 500 blz, dat haalt me wel door de decembermaand heen. En anders begin ik gewoon wéér de Harry Potters te lezen, of In de ban van de ring... We komen er wel... Kleine stapjes vooruit, geen overhaaste beslissingen.

Geen opmerkingen: