Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

zaterdag 6 december 2014

Beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste,

beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste, beste Sint

Het feest zit er weer op
Het feest was gezellig helemaal top
Daarvoor wil ik u bedanken
Ook al heb ik dit jaar veel zitten janken
Wat zie het is een groot gemis in ons midden
Waar we onze weg mee zullen gaan vinden
Daar vertrouw ik maar op
En soms voelt het als een flop
Maar we hebben het beloofd
En dat kaarsje wordt niet gedoofd
Het is een brandend vuurtje
Het brand uurtje na uurtje
De belofte om dubbel en dwars van het leven te genieten
We doen ons best en en zoals gister met frieten
lukt het zeker een beetje lol te maken
Dat zullen we elke keer proberen te raken
Maar het feest is voorbij
In elk geval voor mij
Eerlijk gezegd maakt mij dat blij
Voel me weer een beetje vrij
Dus voor nu een goede reis
Tot volgend jaar oude Eigenwijs

Nou, dag hoor

Een opgeluchte en tevreden mama

Geen opmerkingen: