Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

woensdag 24 september 2014

Ons kleine wereldje

We trekken ons terug, de strijd is bijna gestreden, nog een laatste zucht...
Vanmiddag wordt Mirthe in slaap gebracht, het zal dan niet lang meer duren voor ze haar laatste reis maakt.
We sluiten de deuren om nog even samen te zijn. Geen telefoon, visite, of ander contact. Tijd voor Mirthe.
Dank voor alle steun en begrip.

27 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel veel sterkte.

Anoniem zei

Heel veel sterkte...

Anoniem zei

Lieve Chris, Liedeke en Lars,

heeeeeeel veeeeel sterkte voor jullie allemaal. Jullie hebben zoveel liefde voor elkaar. Geniet van de allerlaatste momentjes samen.

Miriam

hendrikje64 zei

Heel veel sterkte.....

Het allerbeste Hedy ( een stille meelezer)

Zeemeermin zei

Dag lieve kleine meid
Slaap maar zacht..met een glimlach
Droom maar, van de regenboog en de sterren

Dag, dag.

Liefs,

Jakob en Karin Veldman

Anoniem zei

Heel veel liefde...

Moniek.

Anoniem zei

Dag lieverd,
We vinden het een eer om je gekend te hebben. Slaap zacht lieverd, je hoeft geen pijn meer te hebben. Jij hebt ongelooflijk gestreden.
en liedeke chris lars en rest van de familie heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Anoniem zei

Heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd!

Jolanda

Anoniem zei

Lieve Mirthe, lief mooi meisje......... Ik hoop zo dat jij vredig wegglijd, wegvliegt met mooie hemelvleugeltjes naar een beter iets dan hier op aarde.. Naar een iets zonder pijn, zonder verdriet, intens geluk, rust.... In jouw hart zitten jouw zo bijzondere lieve papa en mama en broer Lars. Je laat ze hier achter, maar neemt ze mee in alles wat jij bent... (intens geluk).
Lieve Chris, Liedeke en lieve Lars, jullie zijn zo bijzonder.. Heel veel sterkte.....
Ik denk aan jullie.

Liefs, Judith

Anoniem zei

Liefs andrea en esmey

Jacqueline en Wiebo zei

Lieve Liedeke, Chris en Lars
In gedachten zijn we bij jullie.
Weet dat als het nodig is klaar voor jullie staan!
Heel veel sterkte bij alles wat jullie nu meemaken.

Jacqueline en Wiebo

Unknown zei

Beste Liedeke, Chris en Lars,

Heel veel sterkte voor nu,
Jullie Mirthe heeft veel indruk gemaakt met wie ze is.

Liefs,
Angelique

Anoniem zei

Lieve Mirthe,

Ik hoop dat je nu rustig slaapt en deze nachtmerrie voor jou snel voorbij is en dat je aan je laatste reis kan beginnen.

Ik ben heel dankbaar dat ik je heb gekend.

Lieve Liedeke, Chris en Lars,

Veel liefs en sterkte.

Jaap

Anoniem zei

Dit geeft mij kippenvel... De onomkeerbare keus is gemaakt.
Heel veel sterkte met Mirthe haar reis naar de hemel, die straks een prachtige ster rijker is.
Dikke knuffel van de mama van een klasgenootje van Lars.

Anoniem zei

Lieve Mirthe,

Woorden schieten tekort. Wat ben je dapper geweest. Hoop dat je rustig weg mag varen naar een voor jou mooiere plek, zonder pijn, waar je alles weer kan zoals je zo graag wilde.
Goede reis.

Ik wens Chris, Liedeke en Lars heel veel sterkte toe bij dit moeilijke afscheid en voor de tijd die hierop volgt.

Liefs Sandra, moeder van Marit die bij Mirthe in de klas zat.

Anoniem zei

Heel veel sterkte met dit immens grote verlies.

Anoniem zei

In onze gedachten zijn we bij jullie.

Slaap zacht, lief klein schatje!

Papa en mama van Julia

Eva zei

Lief gezinnetje,

Dit is zo groot dat ik er bijna geen woorden voor heb. Zo ongelooflijk heftig en verdrietig.

Koester deze laatste momenten met elkaar. Ik gun jullie nog mooie momenten, een mooi afscheid en een mooie reis naar de sterren voor Mirthe.

We denken aan jullie en ons hart gaat naar jullie uit. Veel liefde, licht en kracht toegewenst.

Liefs Eva, Alf en Julian

Anoniem zei

Lieve mensen,
heel veel sterkte en kracht gewenst.
Wil{regenboogkussens}.

Anoniem zei

In gedachten zijn we bij jullie ook al kennen we jullie niet heel goed. Heel veel sterkte en kracht gewenst, Liefs van een klasgenoot en moeder van Lars.

Anoniem zei

Lieve allemaal,

Woorden schieten ZO te kort.

Toen ik het gisteren hoorde, huilde de regen hard met mij mee.

Heel veel sterkte aan jullie allemaal. Weet je omringd door liefde.

Anoniem zei

Ik blijf maar aan jullie denken, het moet ondraaglijk zijn, gekmakend.
Jullie prachtige prinsesje.. aan het begin van jullie blog, de foto, lachend in haar mama's armen. Dat houd ik op mijn netvlies.
In gedachten zijn we bij jullie en sturen jullie alle liefde

Carlieke Stafleu zei

Lieve allemaal,

Wat een verschrikkelijk en pijnlijk bericht, zo hardverscheurend wreed. Ik heb geen woorden, maar denk aan jullie in deze moeilijke dagen!

Carlieke Stafleu

Anoniem zei

Ik wens jullie heel heel heel heel veel sterkte de laatste momenten. Ik hoop voor Mirthe dat ze rustig kan gaan.

Dag lief meisje. Wat ben je dapper geweest.

Liefs

Anoniem zei

Wat zeg je tegen een mama die haar dochtertje verliest? Ik houd me maar stil, maar mijn gedachten zijn bij jullie... Heel veel sterkte toegewenst.

Anoniem zei

Lieve Liedeke,

Ik denk aan je,

Liefs Birgitte Pauw

Anoniem zei

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. In gedachten bij jullie...