Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

zaterdag 25 oktober 2014

Vandaag

Vandaag lijkt het goed te gaan met Lars. De zwelling is er nog wel, maar lijkt wel stabiel (oeps, ziekenhuis taal...het zit er toch nog in...).
Maar wat een schrik. Het ziekenhuis was al geen favoriete plek om te komen. En als we deze geschiedenis niet hadden, had ik er denk ik niet rustiger gezeten. Nee, misschien nog wel erger ook. Ik kon van het minste al overstuur raken. Misschien heeft het gebeuren met Mirthe me wel iets gehard, wat dat betreft. Hoe dan ook, vandaag geen gekke dingen. Laten we dat maar zo houden. Eén ziekenhuisopname in de familie tegelijk is al vervelend genoeg.

1 opmerking:

Anoniem zei

beterschap kereltje!!!

groetjes monika,jan en erryn