Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

vrijdag 3 oktober 2014

Vandaag

Vandaag is dan het grote afscheid...of zullen we toch liever Marco Borsato citeren:

Afscheid nemen bestaat niet
Ik ga wel weg maar verlaat je niet
Lief, je moet me geloven
Al doet het pijn...

Ik wil dat je me los laat
En dat je morgen weer verder gaat
Maar als je eenzaam of bang bent
Zal ik er zijn..

Kom als de wind die je voelt en de regen
Volg wat je doet als het licht van de maan
Zoek me in alles dan kom je me tegen
Fluister mijn naam,
en ik kom eraan

Zie, wat onzichtbaar is
Wat je gelooft is waar
Open je ogen maar
En, dan zal ik bij je zijn
Alles wat jij moet doen
Is mij op m'n woord geloven

Afscheid nemen bestaat niet

Kom als de wind die je voelt en de regen
Volg wat je doet als het licht van de maan
Zoek me in alles dan kom je me tegen
Fluister mijn naam
En ik kom eraan

Kijk in de lucht
Kijk naar de zee
Waar je ook zult lopen ja, ik loop met je mee
Iedere stap en ieder moment
Waar je dan ook bent!

Wat je ook doet
Waar je ook gaat
Wanneer je me nodig hebt
Fluister gewoon mijn naam
En ik kom eraan

Afscheid nemen bestaat niet


Het zit in mijn hoofd, al dagen lang. En zo voelt het voor mij ook. Je bent er nog, dat voel ik. Maar daarom is vandaag niet minder zwaar, hoor. We geven je lijfje terug aan de aarde, Moeder Aarde. We geven je lijfje een nieuw plekje waar het gaat wonen, voor zeker 20 jaar. Want zolang is dat stukje in elk geval van ons, van jou. Je komt te liggen bij een prachtige vlinderstruik, hoe veel mooier zou het kunnen zijn? We gaan het in elk geval zo mooi mogelijk maken, dat beloof ik je.
Lieve Mirthe, dank je voor je troost, die ik voelde toen ik je net even hard nodig had.
Lieve mensen, dank voor jullie steun, lieve woorden, lieve gebaren. Het doet ons goed, samen met jullie gaan we nog een paar mooie herinneringen maken, vanmiddag met een stralende zon aan de hemel.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve familie,
ik wil jullie vandaag heel veel sterkte wensen en zeker ook de komende tijd. Weet als geen ander hoe moeilijk dit is, ben in gedachten bij jullie.
Wil (regenboogkussens).

hendrikje64 zei

Heel veel sterkte vandaag en in de toekomst.

Anoniem zei

Fijn dat Mirthe vandaag de zon heeft doen stralen!

Ben in gedachten bij jullie!

Liefs,
Moniek.