Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

woensdag 4 februari 2015

loslaten en surfen

Om los te laten is liefde nodig
Loslaten is niet ontkennen, maar accepteren
Loslaten betekent niet dat het me niets meer uitmaakt
Het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan oplossen of doen.
Loslaten betekent niet dat ik 'm smeer,
Het is het besef dat ik de ander de ruimte geef.
Loslaten is niet het onmogelijk maken, maar het toestaan om te leren
van menselijke consequenties en te leren dat een mensenleven eindig is.
Loslaten is niet alles naar mijn hand zetten, maar elke dag nemen zoals die
komt en er mezelf gelukkig mee prijzen.
Loslaten is niet anderen bekritiseren of reguleren, maar te worden wat ik
droom te kunnen zijn.
Loslaten is niet spijt hebben van het verleden, maar groeien en leven voor
de toekomst.
Loslaten is minder vrezen en meer beminnen

Nelson Mandela


Loslaten is mezelf de vrijheid geven om te doen wat ik dacht niet te kunnen
Loslaten is accepteren dat ik mijn agenda zelluf mag vullen, niet belemmerd meer door de zorgen rondom jou.
Loslaten is doorgaan met mijn leven, vanuit liefde voor mijzelf
Loslaten is mezelf het beste gunnen dat ik me kan wensen
Loslaten is accepteren dat de weg hobbelig is
Loslaten is vrijheid ontvangen en creƫren.
Loslaten is doen wat goed voor mij is, zonder de oordelen van anderen te laten bepalen.
Loslaten is niet vasthouden wat zo kostbaar is, maar vrij laten zijn wat zo dierbaar is.
Loslaten is niet denken ' dat heb ik nooit geleerd', maar op de surfplank gaan staan en oefenen, oefenen, oefenen, voor de volgende golf komt. Zoals we weten: oefening baart kunst. Ik oefen me suf, gelukkig krijg ik nog veel golven de kans om op te oefenen.




Geen opmerkingen: