Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

donderdag 9 juli 2015

Denenmarken, verkopen en tuinfakkels

Gister voor het eerst de Lichtpuntjes op een openbare markt verkocht. Uiteraard zat het weer niet mee, hoe kan het ook anders? Ik sta ergens te verkopen en de zon laat het afweten, nou ja, een gedeelte van de dag dan, want 's middags scheen die toch even volop. Uiteraard mag ik ook niet klagen, want het was wel heel gezellig. Samen met de overburen maakten we er wel wat van en met de nodige aanloop, heb ik me niet verveeld en hebben toch een aantal Lichtpuntjes een nieuwe bestemming gevonden. Eén ervan gaat zelfs op reis naar Denemarken, hoe leuk is dat? Denemarken...wat was daar ook weer? O ja, hele leuke herinneringen hebben we daar gemaakt! In september de citytrip naar Kopenhagen. Op, wat achteraf, de valreep van Mirthe's leven bleek te zijn. Het had geen dag later kunnen plaatsvinden. Van VIP beleving, privévliegtuig naar privébox in het pittoreske UMCG. Het blijft een raar gegeven dat dit allemaal nog maar enkele maanden geleden is geweest. Dat we een jaar geleden voor de keuze stonden: wel behandelen of toch niet? Voor ons geen moeilijke keuze, elke kans was er één en die wilden we Mirthe heel erg graag geven! Een keuze die ertoe leidde dat we in elk geval ook afgelopen jaar niet op de TT circuit dag van Against Cancer konden komen, waardoor we dus in dat vliegtuig naar Kopenhagen terecht zijn gekomen. Waardoor we nu uitkijken naar een weerzien met deze fantastische mensen, komende week. Want dan zullen we zeker aanwezig zijn op de Circuitdag van dit jaar!, 3x is scheepsrecht.
Natuurlijk kan ik ook daar niet met lege handen aankomen en zullen ook daar de Lichtpuntjes uitgedeeld worden, de voorbereidingen zijn in volle gang. Uitdelen kan ik wel, vind ik leuk, verkopen... is een ander verhaal. En verkopen op zich kan ik wel hoor, ik verkoop je zo een varkenshaasje, een onsje Yorkham of een lekker stuk kaas, een krokant broodje of vers gemaakt puddingbroodje. Ik heb het allemaal gedaan in mijn tijd bij de Appie. Maar zelluf mijn eigen gemaakte Lichtpuntjes verkopen is een ander verhaal, misschien wennen, misschien oefenen, misschien andere manieren vinden...
Ondertussen is de productie weer volop in bedrijf, want komende week heb ik dus wel genoeg Lichtpuntjes nodig om uit te delen. Maar ook wil ik voor de komende markt graag nieuwe Lichtpuntjes verkopen, die meer bij het seizoen passen: tuinfakkels


Geen opmerkingen: