Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

maandag 25 mei 2015

Pinksteren 2011

Na een heerlijke middag in de zon, gister, in het gras aan de rand van Assen, in goed gezelschap, terugblikkend op de afgelopen paar jaar. Kreeg ik nog een mooi cadeau nagestuurd:
Dit is één van de foto's van het pinksterweekend na Mirthe's verjaardag. Zij was de vrijdag er voor jarig geweest. Nu weet ik niet meer of we haar verjaardag die dag vierden of de zaterdag erna. Zo weet ik dus ook niet meer of deze foto van zaterdag of zondag (1ste pinksterdag) was. Het was in elk geval de dag nadat we haar verjaardag hadden gevierd, dat we op de camping waren, met fijne en warme mensen om ons heen. Net 1 jaar en ook daar wist ze iedereen te raken. Wat deed ze toch veel in de korte tijd dat ze bij ons was. Het is mooi om dat terug te zien op foto's waar ik het bestaan niet (meer) van wist.

Geen opmerkingen: