Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

vrijdag 29 mei 2015

8/51ste

Ik noemde het gister al: 8 maanden. En wat zegt tijd nou eigenlijk? Helemaal niets. Het staat stil of het vliegt voorbij, een tussen weg lijkt er niet te zijn, op dit moment voor mij niet in elk geval.
Een kantelpunt is er wel in hetgeen mijn aandacht trekt. Natuurlijk blijft Mirthe als een rode draad, misschien wel de roodste draad (of eigenlijk roze draad....) door alle bezigheden heen lopen. Door Mirthe maak ik de prachtige Lichtpuntjes en daardoor kan ik ze dit weekend gaan verkopen én uitdelen. Op de Dag van Delen worden ze verkocht en op de Kinderherdenking in het UMCG worden ze uitgedeeld. Hoe mooi is dat? Zo mooi dat ik er zelf wel blij van word.
Vandaag waren er de nodige voorbereidingen, op het festivalterrein waar ik aan heb mee geholpen. De tenten stonden er allemaal tegen de tijd dat ik weg ging om de mooie pakketjes op te halen bij de drukkerij en bij thuis komst stond er nog een pakketje klaar...
De inhoud heeft alles te maken met de Lichtpuntjes.

Zo kan ik de komende weken ook weer vooruit, zeker na de oproep op facebook waar ik de volgende oproep deed:

Lieve mensen,
Deze restanten kaarsvet maken het voor mij mogelijk om de Lichtpuntjes te maken die ik uit deel aan zieke kindjes, aan ouders van overleden kindjes en aan al diegenen die het verdienen een Lichtpuntje te krijgen omdat ze zelf een Lichtpunt voor anderen zijn. Deze restanten maken het voor mij mogelijk om de Lichtpuntjes te maken die ik verkoop met het doel om de begeleiding van brussen van overleden kinderen een beetje op weg te helpen. En om de begeleiding van gezinnen van een kind met een hersentumor te verbeteren.
Mocht jij nou kaarsresten hebben liggen, of oude kaarsen die in de kast liggen en niet meer mooi zijn. Mij maak je er heel blij mee! Alleen met kaarsvet(restanten) kan ik doen wat ik op dit moment het leukste vind om te doen. Zo kan je mij helpen de wereld wat lichter te maken :)
Volgende week sta ik op De Dag van Delen, als je wilt kan je daar kaarsvet bij me inleveren. Kan je daar niet komen, maar wil je me toch steunen, stuur me een berichtje en we regelen wat!
Alvast bedankt, delen van dit bericht mag.




Dus...mocht je nog wat hebben liggen??? Ik zal volgende week wel laten zien wat voor een effect het heeft gehad.

Geen opmerkingen: