Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

maandag 4 mei 2015

hallo Leven

Hoe kan ik ooit wennen?
Aan het gemis
Hoe kan ik ooit wennen?
Aan hoe leeg het is
Hoe kan ik ooit wennen?
Dat alles dat was, niet meer is
Hoe kan ik ooit wennen?
Die woorden te horen,
Die suggereren dat het Leven ooit eerlijk is geweest?
Mijn leven niet,
Mijn leven kende al oneerlijk veel verdriet
Mijn leven kende al oneerlijk veel eenzaamheid
Mijn leven kende al oneerlijk veel angst
En nu heb ik juist De Liefde ontdekt
En durven toe te laten

De Liefde
Onvoorwaardelijk
Vol
Allesomvattend
Alles omhelzend
Alles doordringend
Alom aanwezig

Het leven is niet eerlijk
Het leven is niet logisch
Het Leven is Het Leven
Alles
Dubbel
Tegelijk
Tegenstrijdig
Hartverscheurend verdriet en Onvoorwaardelijke Liefde
Gaan hand in hand
Omarmen elkaar
En leven gebroederlijk in mijn hart

Hallo Leven
Het is mij een genoegen met u kennis te maken
In volle glorie
Ik maak er heden ten dage het beste van
En pak mijn portie. Vreugde en geluk
Samen met mijn intense verdriet
Vergeet dat niet
Ik zal dat zeer zeker niet

Geen opmerkingen: