Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

zaterdag 2 mei 2015

Inpak tijd

Van zaaitijd naar inpak tijd, dat gaat lekker snel ;)
Dit maal zijn het de Lichtpuntjes die een mooie verpakking krijgen waardoor ze er nog mooier uit komen te zien, al zeg ik het zelluf.




1 opmerking:

Anoniem zei

Het is alweer enige tijd geleden dat ik jullie verhaal voor het eerst las. Ik ken jullie niet persoonlijk maar alleen door het lezen en alleen al daardoor raakt jullie verhaal mij zeer. Wat zijn jullie lieve, sterke ouders voor zo'n ontzettend lief meisje als Myrthe en haar broertje Lars. Jullie verhaal ontroerd me, juist door hoe jullie met alles omgaan en om wie jullie zijn, gewone lieve mensen en dát is juist zo mooi, blijf gewoon jezelf dan wordt je vanzelf bijzonder. bijzonder lief en zorgzaam zijn jullie, Myrthe en Lars hebben fijne, lieve ouders. Myrthe was een kanjer, Lars is een kanjer en jullie mogen ook trots zijn op jullie zelf; gewoon maakt zo bijzonder, het zit hem in de kleine dingen, liefde overwint alles, jullie zijn lieve mensen.