Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

zondag 2 november 2014

Niets moet, voor niets zijn

Niks moet, zeg ik
Ik geef mezelf de ruimte, zeg ik
Ik geef mezelf de tijd, zeg ik
Om het gemis en het verdriet een plek te geven, zeg ik
Ondertussen ga ik een steentje verleggen, zeg ik
Ik ga zorgen dat er Samen voor Beter gewerkt wordt, zeg ik
Zeker voor in de toekomst, zeg ik
Omdat ik het nodig had, zeg ik

Wat ging er dan mis, denk ik
Stel ik mij niet aan, denk ik
We hebben het toch gered, denk ik
Juist door hoe het liep, denk ik
Zo hebben we veel geleerd, denk ik

Wat zie ik over het hoofd, vraag ik
Is ons verhaal wel tekenend, vraag ik
Is het wel noemenswaardig, vraag ik
Is het wel erg genoeg, vraag ik

Twijfel, twijfel, twijfel
Vat ik wel de essentie
Vind ik wel de juiste woorden
Kan ik dit wel
Twijfel, twijfel, twijfel

Niets moet....zei ik dat?
Mirthe's verlies mag niet voor niets zijn
Mirthe's verlies moet iets goeds brengen
Ik moet iets doen met mijn verdriet, gemis en alles dat ik heb moeten loslaten.
Ik moet rust en vrede vinden, door mijn steentje bij te dragen
Dat is was ik moet...van mezelf

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieverd. Niks moet en vooral alles mag. Geen twijfel, volg je hart en jij weet en voelt wie er in je hart meespreekt en je kracht geeft om te leven. Samen met Chris en Lars. M kwadraat Mega Mirthe & Mega Mama. ♡ Liefs Dorien.