Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

donderdag 27 november 2014

Kaarsen voor Brussen

De afgelopen weken ben ik actief bezig geweest met het maken van kaarsen. Een hobby die ik graag inzet voor de brussen van kinderen met kanker of van een kind overleden door kanker. Een deel van het resultaat is hieronder te zien.
De kaarsen staan klaar en ingepakt om dit weekend verkocht te worden.
En hierbij de uitleg
Ik kan dit alleen doen met genoeg kaarsvet, mocht je nog wat hebben liggen. Bijvoorbeeld van stompkaarsen die niet helemaal opbranden, dan neem ik dat graag in ontvangst, kleur maakt niet uit.
Mocht je kaarsen willen bestellen, mail dan naar chrisliedeke@gmail.com 
Ook als je een brus kent die een beetje steun kan gebruiken, kan je me mailen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi! zeg! Waar haal je de kracht vandaan!

Liefs,
Moniek.

Unknown zei

Ja, dat vraag ik mezelf ook af...
Liefs

Anoniem zei

Hallo. Ik (een theo thijssen moeder ) heb een aantal kaarsen die ik je graag wil geven om je mooie doel te steunen. Kan ik ze bij de voordeur zetten?
mvg mirjam

Unknown zei

Hoi Mirjam, wat fijn! ja natuurlijk kan dat. Je mag het me ook op het schoolplein geven. Zie maar wat makkelijker voor je is.
Liefs Liedeke