Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

vrijdag 21 november 2014

Woordeloos

Het geeft niet, dat je niet weet wat je moet zeggen.
Het geeft niet dat je woorden zoek zijn.
Het geeft niet dat je zoekt naar het juiste gebaar
Dat je niet wil vragen hoe het is
Dat je zo ook wel begrijpt dat het zwaar is
Ik zoek ook
Kan ook de woorden niet vinden
Ze zijn er niet,
Maar dat is niet erg
De emoties zijn er wel
Ze wervelen met windkracht 12 door en om mij heen
Dat is ook niet erg
Het betekent dat ik kan houden van
Dat mijn hart open staat
Van mij mag het er zijn
Dat jij mij ziet
Mij niet vraagt hoe het is
Dat jij zegt dat jij geen worden hebt
Vind ik niet erg
Jij ziet mij
Jij erkent mij
Jij geeft mij ruimte
Jij geeft mij steun
Jij laat mijn draagkracht groeien
Dank je wel
Je hebt geen idee hoe fijn dat is
Gelukkig maar
Fijn dat jij, jij bent
Fijn dat jij mee zoekt
Geen idee of we vinden wat we zoeken
Samen zijn is fijn, ook wanneer we woordeloos zijn

Geen opmerkingen: