Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

donderdag 29 oktober 2015

13/51ste

Weer een maand voorbij, weer is het de 29ste. Voor de 13de keer, sinds jij een vlinder werd. Er gebeurt veel Mirthe, veel dat opnieuw zorgt voor pijn, opnieuw zorgt voor keuzes, opnieuw een achtbaan van emoties mee brengt. Het is niet anders en opnieuw herpak ik mezelf en proberen we dit als gezin zo goed mogelijk vorm te geven.
Lieve Mirthe, wat heb jij veel in gang gezet. Zo onnoemelijk veel. Ondertussen gaat het bedrijf door. De eerste proef workshops zitten er op. Mama is nog niet tevreden over de invulling, daar mag nog wel wat bij. Maar de resultaten zijn wel heel mooi, vooral de gezichten van de deelnemers wanneer ze hun eigen Lichtpuntje in handen hebben, prachtig en stralend. Zo leuk, zo mooi. Dit ga ik vaker doen! Dat moet ook wel, voor februari staat er een workshop op locatie gepland. Maar binnenkort zullen de eerste voor inschrijving open gaan, houdt de website en facebook in de gaten voor data.
Ook ben ik gevraagd om deel te nemen aan een beurs, volgende maand. Het is hier in Assen, dus mooier kan het niet en het is voor de branche waar ik mij graag meer op wil gaan richten: de uitvaart. De beurs heet Memores, dus houdt het in de gaten en kom vooral langs op 28 november in De Nieuwe Kolk.
Zo zijn er nog meer ontwikkelingen, meis, maar ach dat weet jij allemaal wel. Je bent immers altijd dichtbij. Je bent met me mee geweest naar Nieuwegein en gaat volgende week met ons mee naar Driebergen. Je zal erbij zijn in De Nieuwe Kolk en je zal erbij zijn op de kerstmarkt. Je bent er altijd, ik kan het me alleen maar zo voorstellen als het nu is, Mirthe. Jij bent mijn troost, elke dag weer.
En of het zo moest zijn, lieve Mirthe, komt vandaag het bericht dat Bakkie Troost op 21 november wordt uitgezonden.

1 opmerking:

simone zei

Zo is het, onze engeltjes zullen altijd bij ons zijn.
Ik ga zeker kijken naar bakkie troost.
Liefs Simone ( moeder van Justin*)