Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

zaterdag 21 november 2015

Uitzending Bakkie Troost

28 april waren de opnames. 29 april was het 2 jaar geleden dat we dat verschrikkelijke bericht kregen na de eerste (van vele) MRI die Mirthe eerder die dag had gehad. 2 jaar, is niks op een heel mensenleven, die 2 jaar heeft onze wereld op zijn kop gezet. Toch is het in 6 minuten mooi weer gegeven wat Mirthe en haar overlijden met mij heeft gedaan.
Dank aan de redactie van Bakkie troost, voor dit mooie dokument. Klik op de link voor de uitzending.
Bakkie Troost, Mirthe


1 opmerking:

Unknown zei

Wat een mooie aflevering van Bakkie troost. De zon en de wind! En wat heb je alles mooi verwoord! Tranen over mijn wangen. Het is jou verhaal de beelden, de knuffels op Mirthe's laatste rustplaats. Al zie ik dat niet zo 'laatste' rustplaats. Ze leeft verder, ergens anders en in onze gedachten! Zoals je zegt dat ze jou af en toe een knipoog geeft. Je moet het alleen wel kunnen zien en dat kan jij! Eigenlijk heel vreemd dat er wel geen woord bestaat voor een moeder of vader die een kind verloren heeft. Ik denk dat wat jij hebt bedacht 'vlindermoeder' een mooie naam is! Trots op jou hoor! Liefs en een dikke kus!