Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

maandag 7 april 2014

Bijna 1 jaar geleden

Het is deze maand bijna een jaar geleden...
Een jaar geleden hadden we nog geen idee wat er in jouw koppie speelde
Een jaar geleden viel het me wel op dat je vaak viel
Een jaar geleden knaagde het aan mij
Een jaar geleden had ik dat onderbuikgevoel
Een jaar geleden durfde ik het niet te zeggen
Een jaar geleden durfde papa dat wel
Een jaar geleden vond ik dat niet leuk en wilde boos op hem worden
Een jaar geleden hebben we het nog even aangekeken
Een jaar geleden zagen we dat niet kwam door de schoentjes dat je viel, want op blote voetjes net zo goed

Een jaar geleden hadden we geen vermoeden, geen zin en geen tijd voor onvoorspelbare dingen
Een jaar geleden ging je eindelijk voor het eerst naar de peuterspeelzaal
Een jaar geleden was je trots op je eerste traktatie en wilde je die thuis aan je grote broer laten zien.
Een jaar geleden dronk je thee uit mama's kopje mee
Een jaar geleden was ik in de keuken en huilde je weer, op de grond bij de bank
Een jaar geleden was je gevallen met je broer in de buurt
Een jaar geleden zei ik hem dat hij voorzichtig met je moest doen
Een jaar geleden zei ik dat hij toch de oudste is
Een jaar geleden had ik niet gezien dat hij niks had gedaan
Een jaar geleden begreep ik de omvang van het onzichtbare monster nog niet
Een jaar geleden moesten we toch toegeven dat het niet vanzelf over zou gaan
Een jaar geleden zag ik wel dat je snel moe werd ineens
Een jaar geleden werden de signalen steeds duidelijker

Een jaar geleden zijn we eerst naar het inloopspreekuur gegaan van het consultatiebureau, misschien wisten zij meer
Een jaar geleden verwezen zij ons door naar de huisarts
Een jaar geleden belde ik onderweg van het cb meteen voor een afspraak
Een jaar geleden zaten we bij de huisarts
Een jaar geleden zaten we 's middags bij de neuroloog
Een jaar geleden zaten we de volgende dag in het kinderziekenhuis op de poli
Een jaar geleden werden we te snel naar huis gestuurd
Een jaar geleden bleken we na het weekend verwacht te worden voor de MRI
Een jaar geleden moesten we dus voor het weekend nog naar de anesthesist
Een jaar geleden was zij de eerste die ons zei waar het om ging 'een verdachte massa in t hoofd'
Een jaar geleden leerden we hoe snel en adequaat de medische molen kan werken
Een jaar geleden lag je binnen een week op de operatietafel, want dat monster moest eruit
Een jaar geleden stond ons leven op zijn kop

Een jaar later staat nog niks weer op zijn plaats
Een jaar later besef ik dat dat ook niet meer gebeurt
Een jaar later voel ik mij beroofd
Een jaar later voel ik mij rijk wanneer ik naar jou kijk
Een jaar later drink je thee uit mama's kopje mee!

Wat zal je over een jaar doen?

Geen opmerkingen: