Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

zaterdag 10 juni 2017

Er is er 1 jarig (slik)

We hebben nog niet gezongen, zegt je broer terwijl we op weg zijn om jouw verjaardag een beetje bijzonder te beginnen. Hij heeft gelijk, we hebben ook nog geen kaarsjes aangestoken of balonnen opgeblazen. Dat lukt nu niet, maar zingen kunnen we wel:
Er is er 1 jarig hoera hoera
Dat kun je ...niet zien dat is zij (ik wijs naar boven)
Dat vinden wij allen ... niet leuk...

Dit was geen goed idee, ik kan niet doen alsof het klopt, tranen stromen over mijn wangen. Lars kijkt me verschrikt aan. Ik vertel hem dat ik het zo graag anders had gewild vandaag en alle andere dagen. Maar we maken er verder maar het beste van. We proosten met een stuk meloen tijdens het ontbijt op het leven, het jouwe en het onze en van iedereen die ons dierbaar is.

Geen opmerkingen: