Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

vrijdag 16 oktober 2020

Zie je het?

 Ach, lieve Mirthe, soms zou ik willen dat je naast me zou staan. Dat ik je jn de ogen zou kunnen kijken en zou zien hoe je staat te stralen om wat er allemaal gebeurt. En tegelijk weet ik ook wel, dat je er dikke lol in hebt. In wat er allemaal gebeurt, want natuurlijk sta je naast mij. Voel ik soms je hand in de mijne. En voel ik hoe je zorgt dat mijn wensen en diepe verlangens vervult worden. Ik weet dat jij het bent. Ik hoef het maar te denken of jij regelt het. Precies dat wat het beste bij mij past. En jeetje nee, niet alles durf ik meteen in vertrouwen toe te staan. Ik vind zoveel dingen spannend en wel wat eng. Maar ja, dat is nou eenmaal hoe ik reageer op dingen die nieuw zijn. Of ervaringen die nieuw zijn. En Mirthe, soms, soms raak ik zo verstrikt in de verwarring, dat ik soms even naast jou op je wolkje zou willen zitten en met je mee zou willen kijken, naar wat jij ziet. Naar wat jij voelt. Vanaf dat wolkje dat gevuld is met alleen maar liefde en vrij is van oordeel, puur en oprecht. Hoe kijk je dan naar mij en mijn twijfels? Naar mijn ‘vind ik niet goed genoegs’ en mijn ‘dat had wel beter gekunds’ 

En dan hoor ik je aanmoediging: mama, je bent zo mooi en je maakt de wereld zoveel mooier! Geniet ervan mama, je bent nog maar net begonnen en je gaat zo goed mama! Ik doe mee hoor, ik doe mee en strooi nog meer mooie ervaringen! Kom op mama, we gaan los hoor! Samen doen we dit en ik zal altijd bij je zijn! Altijd en overal! Jij bepaalt het tempo en ik doe met je mee. Dat heb je nu toch wel gezien? Je ziet wel wat ik doe, mama, net als dat ik jou kan zien, mama. Ik voel je. Ik weet je. En wanneer jij weet, maak ik het waar. Zo hebben we het altijd gedaan. Altijd, al voor ik Mirthe was en voor jij mama was. Lieve liefste mama, als jij zou zien wat ik kan zien, dan zou je weten dat je niet ‘door de mand kan vallen’ er is geen andere versie van jou dan die je nu bent, mama. Liedeke, mooi mens. Het maakt niet hoe je genoemd wordt of naar welke titel je luistert, je bent prachtig en ik ben zo dolgelukkig dat wij nog altijd samen zijn. Dus mama, mijn mama, zullen we nog een stapje verder gaan in vertrouwen? Jij daar en ik hier? Hou je goed vast! Ik vang je en ik stuur je waar jij gaan wil!🤩😍

Whoehoe! Kom maar op SuperMirthe, ik doe met je mee 🤩😍

Geen opmerkingen: