Straal Mirthe: Straal!

Welkom op het blog van Mirthe. Het blog waarmee we zijn begonnen om onze naasten te infomeren over het wel en wee rondom Mirthe, toen ze ziek was. Een hersentumor, medulloblastoom, met uitzaaiingen en tumorcellen in het hersenvocht. De behandeling leek aan te slaan, Mirthe was klaar en de MRI liet geen kanker meer zien. De toekomst die weer voor ons open lag, bleek van korte duur. De kanker was terug (of nooit helemaal weg geweest), een tweede behandeling startte, maar bleek niet op te kunnen tegen de onverwachte wending die het kreeg: uitzaaiingen in de botten. 11 dagen na het staken van de behandeling, vertrok Mirthe naar de sterren op 29 september 2014.
Het blog wordt nog bijgehouden, minder frequent, maar om te laten zien hoe Mirthe mij nog steeds inspireert. Na haar overlijden ben ik mij gaan inzetten als ervaringsdeskundige ouder om de zorg voor kinderen met kanker te verbeteren. Nog altijd is er ruimte voor verbetering, al worden er veel nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd.

woensdag 6 juni 2018

ik wist het niet

Ik wist het niet
Ik dacht dat ik kapot zou gaan

Ik wist het niet
Ik dacht dat ik zou breken

Ik wist het niet
Ik dacht dat ik leeg zou zijn

Ik wist het niet
Ik dacht dat ik zou verdrinken in het verdriet

Ik wist het niet
Lieve Mirthe

Ik wist niet
Dat ik kon blijven ademen

Ik wist niet
Dat ik kon blijven bewegen

Ik wist niet
Dat ik kon blijven lachen

Ik wist niet
Dat ik dieper zou kunnen (be)leven

Ik wist niet
Dat ik vinden kon

En wat ik niet wist
Kan niemand weten

Want je weet het pas
Wanneer het gebeurt is

Ik leef nog steeds
Anders dan ooit was

Ik ging kapot
En bouw mezelf weer op

Ik was gebroken
En lijm mijn nieuwe ik

Ik was leeg
En vul mezelf met nieuwe waardes

Ik verdronk
En leerde zwemmen op open zee

Ik weet nu
Dat ik nooit verloren was

Ik weet nu
Dat ik compleet ben

Ik weet nu
Dat ik Leef

Ik weet nu, Mirthe
Dat wie lief heeft,
nooit helemaal kapot gaat
Nooit helemaal verloren is
De Liefde verbind ons door alles heen

Geen opmerkingen: